Tuesday 31 March 2009

muffin woman

Lisa kom hit och bakade underbara lime/white chocolatemuffins! Myth Busters, te och ljumma bakverk kallar jag tisdagsmys på hög nivå. Det bjöds också på egenskriven WOW-schalger á la fröken Karlsson - det absolut bästa jag nånsin hört i schalgerväg. Jag lyckades trycka i mig ett halvt paket mörk choklad och slipa sönder fingertopparna på elguran. Aj, men Mando låter så fint om kvällen.
Och för er som undrar är jag för övrigt medveten om att mina val av rubriker blir allt sämre. Den här känns nästan ovanligt kliché. Men sånt får man ta med en nypa salt. En muffin woman illustrerar helt enkelt väldigt väl hur jag ser Lisa ikväll. Tänk er en skönsjungande muffinsbakande smålänning med långt svallande hår... som helt utan förvarning dyker upp på kontoret med Marabou och mys-besked. Jotack, en muffin woman är just vad hon är.

No comments:

Post a Comment