Wednesday 11 March 2009

onsdag deluxe

Sjukt värd/ovärd dag. Vaknade med världens huvudvärk. Höll på att svimma av smärta i tinningarna. Tog en tablett och somnade om. Vaknade igen vid sju-tiden, tog bussen till skolan för att sedan ägna dryga två timmar åt halväcklig fisklunch och tuschteckning. Två timmar i en smockfull buss kändes inte riktigt som en motiverad kompensation mot dagens "lärdomar". Slutade i alla fall tidigt vilket var otroligt skönt. Väl hemma slängde jag ihop en kladdkaka och ringde Josefina. Hon är bra asså. Hade redan fixat tröjor med tryck och allt. Ett problem mindre - skönt.

Nu har jag fått i uppdrag att ragga upp ett schysst band som vill köra en kort spelning på tre fyra låtar på mässan på Bohusläns Museum den 8 april. Invigningen kommer att ske vid 18-tiden. Är man intresserad, har tips eller någon man kan rekomendera? Posta en kommentar, please!
Efter det eminenta telefonsamtalet drog jag, Sofia, kladdkakan och gitarren bort till mormors terass vid havet. Jag spelade i solen Mando och Sofia sjöng och måsarna skrek och det var inte ens kallt. Snacka om vårkänslor. Och vardagslyx. Jag var helglad. Lite senare tittade även Benjamin förbi. Han tyckte också om soliga terrasser och kladdkaka.

Imorgon blir det till att skriva matteprov. Känns som att det kommer bli min undergång. Eller snarare min mattelärares. Det är nästan så att jag är mer ledsen för hans skull, hans timtal av predikande framför whiteboarden då han desperat försöker få oss att begripa ekvationssystem och k-värden, sedan den enorma besvikelsen då jag gång på gång misslyckas, prov för prov.
I helgen ska jag försöka ta mig in till Göteborg och besöka en smått hemlig fotovernissage. Hade varit hemskt kul om jag kom iväg eftersom fotografen i fråga är otroligt talanted. Uttryck, komposition, känsla, budskap, ljussättning... allt är klockrent, men framför allt väldigt personligt och inte minst konstnärligt. Fritidskortet har som sagt gått ut så hur jag ska ta mig dit är utan varken pengar eller kort är ett minst sagt avgörande problem. Får se hur vi löser det. Ha en fin kväll. Det är nästan vår ju.

2 comments:

  1. Oj, det lät ju alldeles underbar. Jag får också se till att hitta mig en terrass och lite kladdkaka, på något sätt. :(

    ReplyDelete
  2. Det var det ;)
    Du kan ju börja med att handla lite ägg och kakao. Och har man inte en terrass så får man skaffa sig en. Jag lånar min mormors. Annars finns ju allmäna altaner (som inte alls är samma grej men fortfarande helt-okej-bra) som i Pinnevik och Långevik och sånt. Eller bryggor, hamnar, tak...

    ReplyDelete