Sunday 15 March 2009

pizza och rosa dekadens

Har haft den skönaste söndagen på länge. Lyssnat på The Kills och Peter Bjorn & John i princip hela dagen. Nygräddade våfflor i trädgården, gitarrspel och solig långpromenad med mamma. I Inredning & Design går ett av kursmomenten ut på att leta upp och restaurera en gammal möbel, så vi passade på att svänga förbi den lilla secondhandbutiken Anjas för att hitta någonting någorlunda antikt/trasigt/fint. Hittade ballaste fåtöljerna ever. Stora, feta i massivt mörkt trä med rosa plyschklädsel...! Gosh, dom var inte vackra, men hade kunnat bli hur coola som helst. Tyvärr var dom lite för dyra för min smak.
Efter mycket om och men fick jag till slut köpt en trästol med utsvängda ben och sliten grön sits. 100 spänn - som hittat! Vi blev för övrigt expierade av en liten söt tant med glasögon. Jag misstänker att det var Anja själv. Vi blev bästisar på sådär fyra minuter då hon berättade hela historien om stolen, om hennes butik och hennes dotter som jobbade på en reklambyrå i Trollhättan. Hon tyckte det var hemskt kul att jag skulle fixa hennes stol, och att jag dessutom arbetade med reklam på skoltid, precis som hennes dotter. Sån himla söt tant.

Ikväll överträffade jag nästan mig själv då jag bakade världshistoriens godaste pizzor. Mozzarella, svarta oliver, parma, valnötter, ruccola. Tjena, kung på pizza?! Josåatteeeh... Börjar seriöst överväga alternativet att konvertera ifrån min ännu icke kategoriserade blogg och köra stenhårt på matämnet. Jag skulle kunna skriva hur mycket som om mina dagliga smaksensationer.

No comments:

Post a Comment