Sunday 1 March 2009

söndagstristess nr. 47

Min kväll består av:
- Söndagmiddag
- Återupptäckt av Takida
- Beslutsångest angående sommarens kommande alltför bra festivaler
- Psykologiplugg
- En rastlös lillebror som står och skriker att Kent suger i ett dåligt försök till att fånga min uppmärksamhet
- Vrålgod kolasås med tillhörande ohälsosamma mängder vaniljglass
- Djupa suckar då snön ännu en gång lagt sig över staden
- Elektriskt hår
- Mindre depressioner över att min kamera sviker mig gång på gång (eller har jag tappat mitt bildseende helt?)
- Planering av veckans möten och måsten

Jag har dessutom gjort mina individuella val till årskurs 3. Äntligen får man väl säga. Kom på att dom skulle in idag, sådär lagom i sista minuten-sent som alltid. Hade inte ens tittat igenom kursplanerna, eller valalternativen, så valen i sig blev lite spontana. Det blev i alla fall Fackteckning & design och Psykologi B. Ska försöka klämma in Svenska eller Engelska C som eftermiddagskurs också.
Berättade för pappa om Into The Wild vi såg igår. Han har pratat så mycket om filmen men aldrig hunnit se den, så jag sa att den var bra. Min pappa är sällan spontan, men efter den vanliga hundpromenaden kom han hem med dvd:n i handen, bara sådär. Så nu ska jag ner och dricka te och se en otroligt bra film ännu en gång.

4 comments:

  1. Den filmen kan man se hur många gånger som helst.

    Men vart är snön? :o Bor du i Norrland eller?

    ReplyDelete
  2. Den är verkligen riktigt bra.
    Vart snön är? Den är ju överallt! :O Och jag HATAR den! xD

    ReplyDelete
  3. Filmen är wonderful! Sorglig också!
    Och du är fortfarande snyggaste och sötaste tjejen på jorden typ!

    ReplyDelete
  4. Ahmen det är faktiskt så att du är både snyggast och sötast så håll käften Anna McManus<3
    Och ja, filmen är underbar. Mycket så.

    ReplyDelete