Wednesday 4 March 2009

profilfel och lax

Sjukt bra att slippa MUM-en med Dan. Hemsidan blev dock inte klar idag heller eftersom FOTOnasen inte var tillgänglig och internservern fortfarande verkar vara halvkraschad. Naturligtvis hade jag ju sparat hela mitt projekt i det otillgängliga bildarkivet... Suck. Finns det nåt värre än teknik som inte fungerar? Vi går medieprogrammet - vi är ganska beroende av de resurser som finns. Typ Interet och sånt. Nätverksfel och anslutningsproblem finns det inte tid för. Och lärarna kan ju ingenting heller. Utbildade och kompetenta är dom, men hur en projektor fungerar, eller ens hur mjukvaru-programmen är uppbyggda, det har dom ingen aning om. De senaste teknikerna verkar ju ha missuppfattat det här med profilfel och roaming helt. Dom kan fixa ett fel, men inte utan att skapa ett nytt problem någon annanstans. Vad är meningen med media när tekniken konstant ballar ur?

Ikväll ska jag laga middag. Lax med quinoa. Sen ska hela familjen iväg på konsert och lyssna på när min duktiga pianist till lillebror spelar på Folkan tillsammans med en massa andra duktiga barn. Jag kommer antagligen mest att trängas med överoptimistiska tanter, far och morföräldrar med sina barn och alla deras snoriga ungar som klänger och klättrar. På hårda stolar ska vi sitta i sådär 120 minuter och se på när dom duktiga barnen gör små men tillräckligt tydliga misstag för att publiken ska uppfatta felstegen i koreografierna och otajmingen i körschemat. Falsk sång och skeva ackord.
Imorgon är det i alla fall sovmorgon. Har jag otur är matematiken som vanligt inte inställd. Död åt Matte B.

1 comment: