Tuesday 10 March 2009

on the record

Dagens filminspelning blev om möjligt ännu roligare än gårdagens. Det strulade med batterier, ljussättningen var komplicerad/invecklad/omöjlig, vi hittade inga eluttag i skolans katakomber där scenerna utspelades, jag gjorde fel hela tiden och trodde att Malin hade klippt när kameran fortfarande gick... Lite ostrukturerat i början, men förhoppningsvis fick vi till några lyckade scener till slut. Kan säga att vår nya version av stumfilmen är helt oplanerad. Ren improvisation är det som gäller.
Under drygt ett halvår på filminriktningen har jag hittills lyckat undgå att själv agera framför kameran. Skillat? Ja. Men nu är jag plötsligt delad huvudrollsinnehavare. Inspelningen avslutades i triumf med Malins gigantiska skuggsilhuette på den spindelvävsprydda betongvägen, och en sax i min hals. Smack. Filmen i sig är ganska dramatisk. Annars har dagen mest bestått av redaktionsmöten, företagsarbete, soppfläckar på min tidigare fräscha vita t-shirt och Glasvegas på hemvägen.
Nu: matlagning och Pink Floyd.
Bilden föreställer naturligtvis två glada filmproducenter.

2 comments:

  1. Jaha, min data verkar ha nått stort problem med att skicka mina kommentarer D: Jag testar igen.
    Vi fick allt några finfiiina klipp tack vare våra otroligt skillade skådespelsinsatser!
    Och den med skuggan på väggen är inte att leka med.
    Oh vi får göra improvisationsfilme varje gång tycker jag xD
    Och kommentaren till i måndags:
    Jag citerar mig själv "Jag har aldrig haft såhär roligt på en rörlig bild lektion någonsin."
    Eller nått liknande iallafall x)
    Men den här blir allt superbra, den här filmen. Mvg++ direkt!

    ReplyDelete
  2. Improvisation is the shit! Seriöst jättekul hade jag med, verkligen. Rörlig Bild har plötsligt blivit en efterlängtad lektion - marvellous! Och skuggbilden är som sagt grym. Den kommer krossa alla andra filmer. Som någonsin gjorts.

    ReplyDelete