Sunday 8 March 2009

söndagstristess nr. 48

Jag och Sofia lagade söndagmiddag ikväll, världens godaste klyftpotatis med massa rosépeppar och havssalt och grönsaker, och en rådjurssadel till det. Pappa assisterade kanske lite med köttet och ugnstermometern, men det behöver jag ju inte nämna. Vi tar åt oss hans ära med andra ord. Sen har Sofia tonat mitt hår så nu är det fräscht och fint igen.
Jag sov till halv tolv imorse. Det var döskönt, men jag har känt mig allmänt zoombie hela dagen. Då Sofia gått omkring och jämrat sig över sin onda mage har jag mest tagit ut överskottsenergin i gitarrspel. The Band med Mando Diao - världens simplaste låt, och ändå så himla skön. Dock saknade jag en ylande kör som kunde ta i lite extra på "freeeeeeee!", sådär så att taket nästan lyfter. Nu hade jag ingen kör, och jag är ganska säker på att vårt tak sitter ganska bra så det blev inget av det. Därför fick jag yla själv och kompa på min halvtaskigt stämda elgitarr.
Eventuellt drar vi oss hem till Moa lite senare. Bakar kanelbullar och lyssnar på Wolfmother. Hur bra som helst typ. Imorgon ska jag och Malin påbörja våran stumfilm. Måste komma ihåg att ta med mig förlängningssladden.
Då var väl lägesrapporten avklarad. Klart slut.
Bild: skadad Sofia

No comments:

Post a Comment