Monday 30 March 2009

oh yeah they feel like mondays

Vaknade av det värsta rycket nånsin inatt, fullkomligt vettskrämd. Mardrömmar är smått livsfarligt. Lyckades i alla fall somna om och vaknade ett par timmar senare till ett avlägset mobillarm. I min oklarhet fick jag för mig att det var micron som pep, och inte väckningssignalen, vilket medförde att jag lugnt låg kvar och snoozade till högljudda melodier. Sånt händer aldrig annars. Vaknar av minsta ljud.
Dusch och frukost till "November Rain". Jag hade turen att pricka in en helskön rockkanal som till min stora förtjusning spelade så gott som enbart Guns 'n Roses. Lite frukostrock är kanske det absolut bästa tipset mot morgontrötthet. Ironiskt nog ösregnade det vid det laget, kändes faktiskt mer som november än mars, och pissvädret hölll i sig sedan gryningen. Annars har jag mest skrivit uppsats. Det går framåt för mig på Guántanamofronten. Spelade en del elgitarr och lagade rådjursgryta med fullkornspasta, färska tomater, parmesan och kantareller med Sofia. Slängde ihop en kladdkaka gjorde vi också, och såg på film. Urgott.
Imorgon ska jag framkalla förra veckans analoga mästerverk i mörkrummet, hålla det vanliga redaktionsmötet, visa stumfilm, reklambilder och söka jobb. Nu är det bedtime.

4 comments:

  1. vi skulle ju fixa en drömblogg!
    jag tycker vi fixar det, pronto! :D

    ReplyDelete
  2. Ja men ja, det hade jag alldeles glömt av! :D Det tycker jag, ascoolt ju! Kan vi inte ses någon dag och fixa det? Samt baka lite baguettes och se finfina filmer, innan vi drar till Italy? Jose??? ;D

    ReplyDelete
  3. JAAA! vilken dag vare ni drog till italia?
    jag saknar att umgås med dig/er!
    känns som 100 år sedan.
    pössi!

    ReplyDelete
  4. Ja, eller hur! Ikväll kanske? För imorgon ska jag dokumentera projekt i Uddevalla... Ikväll?! Vi kan väl höras? :) Och vi drar på fredag natt...! puuuuuuuss!

    ReplyDelete