Friday 13 March 2009

tankeverksamhet

Har suttit och spelat piano i säkert en timme. Idag lät det på något sätt extra bra. Gick inte att sluta. Borde ta upp spelandet igen. (Den här gången var det inte Pocahontas, Malin!)

Läste om en sån himla kul grej idag. En 19-årig konstnärssjäl från Göteborg har på eget initiativ satt upp 100 små block och anteckningsböcker med tillhörande bläckpennor i staden på G. Blocken kallar hon "tankeböcker" och dessa är placerade runt om i hela staden. Tanken är (omedveten fyndighet där) att man när man stöter på en sådan här tankebok, ska anteckna och formulera vad man tänker på i det stundande ögonblicket. Sedan kan man självklart ta del av andra människors tankar och åsikter, när man ändå håller på. Varför har ingen kommit på det tidigare?! Genialt säger jag. Nästan så att man skulle kunna dra till Götet bara för att få bläddra lite i blocken och klottra lite på sidorna.

Jag har hittat ett nytt tidsfördriv. I somras var http://www.lookbook.nu/ min största inspirationskälla, sedan kom jag av mig och glömde på något sätt av sajten. Nu har jag återupptäckt denna underbara community. Så sjukt mycket härliga människor det finns! Med unika, nyskapande klädstilar och udda plagg - från hela världen. Underbart. Speciellt kär blev jag i en grafisk designer från Paris.
Nu ska jag ner och skåla i alkoholfri cider med pappa och mamma. Kex och brieost och engelska deckare är vad jag gör med min kväll. Vad gör ni?

No comments:

Post a Comment