Friday 13 March 2009

"but it's friday I'm in love!"

Fredag igen. Samma förvåning varje gång - vart tog veckan vägen?!
Har en helt oplanerad helg framför mig. Känns ganska skönt. Nog för att jag borde ägna så mycket jag nånsin kan åt plugg, men det känns sådär motiverat just nu.
Har ännu inte lyckats fixa varken skjuts eller fritidskort till Göteborg imorgon. Ser rätt så mörkt ut för den där vernissagen...
Idag har jag mest varit kreativ. Började dagen med Inredning & Design då jag fortsatte måleriet med mitt rum. Gick omkring i min stora ljusblå skjorta med pensel och palett, lite färg här, lite vatten där... Kände mig oerhört konstnärlig. Det är verkligen stört avslappnande att måla. Speciellt när skolans mest skillade musikelever sitter i teatersalen utanför och spelar milslånga symfonier på skolans flygel. Jag antar att det var det som gjorde min dag idag. Akvarellerna och pianospelet. Sen var lunchen ätbar också.
Kom en och en halv timme tidigare till fotot idag för att göra klart albumet. Skrev klart de sista bildtexterna och layoutade, sen var det problemet ur vägen och jag kunde ta tre-bussen hem. Värt. När jag kom innanför dörren, utsvulten och fredagsseg, står mamma och bakar citronkaka och pappa lagar finmiddag. Jag blev inte utskälld av Chester och Axel hade inte ockuperat datorn med sina online-spel. Sofia satt lungt och fridfullt på sitt rum och såg på film. Ibland älskar jag min familj.

Hörde det ryktas om att det blir upp emot tio grader i helgen. Tio! Nån som har lust med en pick-nick om detta mot förmodan skulle inträffa? Lite kameraklick, hembakad pizza och en wanna-be-trubadur, någon?

No comments:

Post a Comment