Monday 2 March 2009

psyko

Mina sockar är dyblöta. Långpromenad med Chester i blötsnö och vattenpölar i fel skor är inget vidare. Kallt som fan.
Idag pratade vi om stress på psykologin. Det var verkligen påtagligt obehagligt. Seriöst läskigt. Jag är stressad, och jag insåg att jag är mer stressad än vad jag trodde att jag var. Måste verkligen göra något åt det här.

"Symptom på negativ stress är till exempel:
- Sömnsvårigheter och mardrömmar
- Dålig blodcirkulation och matsmältning
- Spänningshuvudvärk och migrän
- Kallsvettningar
- Irritation
- Dåligt minne
-Nedsatt immunförsvar
- Förvirring..."
Jotack! Det där känner man ju igen.
Annars har jag mest spelat piano med Malin, sett på Musik Ministeriet, somnat till Kings of Leon och lagat pastasallad. Nu ska jag bara skicka iväg de sista mailen, lägga upp en plan inför morgondagens möte och komponera i fotoalbumet. Sen ska jag ta igen lite sömn.

No comments:

Post a Comment