Thursday 5 March 2009

kompensationsglädje

Ännu fler kanelbullar, skållhett badvatten och lavendelbutter gör det faktiskt lite lättare att leva, i alla fall för en stund. Nu när den värsta pessimismen har lagt sig kan jag istället få be att presentera dagens händelser.
Påbörjade en helt ny kurs dagen till ära. Inredning & Design kan ju verka som ett fullständigt onödigt valalternativ på individuella, men efter dagens lektion tror jag att det här kan bli riktigt bra. Dock verkar jag ha hamnat i en grupp där egenskaper som engagemang, intresse och kreativitet verkar förekomma i ytterst små mängder, men förhoppningsvis är det något vår hippie till lärare kommer att förändra inom snar framtid.

Läraren, som presenterade sig med ett ovanligt trestavigt namn, och som för dagen var klädd i bandana, randig skogsgrön tröja, stickad väst, bomullsbyxor, moccasiner, glasögon och liten indianväska kändes minst sagt konstnärlig. Inte för att klädseln säger så mycket, men jag lovar, denna dam som mest skulle kunna liknas vid en inbiten biblotikarie med korsstygns-intressen eller en riktigt miljövänlig kulturtant, andades verkligen penselkärlek och 80-tal. Lite "make love, not war". Jag kan inte säga att jag fick ut speciellt mycket av lektionen, men jag känner på mig att hon har både kunskaper och talanger som vanliga människor sällan får uppleva. Tror det här kan bli himla bra. Och till skillnad från matte-petimetrar och andra lärare som ingår i kategorin bakåtsträvande perfektionister, verkar frihet vara ett ord hippie moccasinen tar allvarligt på.
Vi fick själva välja vad vi ville fördjupa oss i under kursen och valfriheten var bred. Jag hoppas på mycket silkscreen och mönsterkomponering. Första lektionen imorgon är Inredning & Design. Då ska vi fortsätta teckna paprikor och dragon fruits. Jag är sjukt sugen på att klä mig precis som kulturtanten, bara för att.

Andra småsaker att glädjas över är exempelvis morgondagens fredagsmys, den eventuella Woodstock-kvällen hos Moa i helgen (?), det faktum att jag blir vuxen om precis en månad och att Italienresan inte är så himla långt borta längre. Ett fyrfaldigt leve.

2 comments:

  1. oj så kul det kommer att bli när du når nummer 18. partey!
    jag och sofia pratade också om att se iron man och nick & norahs infinite playlist.
    & sleepover.
    låter positivt, yes? :)

    ReplyDelete
  2. låter marvellous! vi ses ikväll sweetiepie! <3

    ReplyDelete