Saturday 21 March 2009

fog

Husets alla fönster står vidöppna. Solen strålar in, kaffet är klart och jag mår primadonna. Lördagsstädningen, som jag infört mest för min egen skull då garderboen under weekdays oförklarligt tenderar att exploateras och förflytta sig ut över golvet, är äntligen avklarad. Mamma kommer snart hem med mera semlor. Tänkte förflytta mig upp till mormors atelje vid stranden lite senare, måla klart en teckning och skriva färdigt om fördomsfulla Guántanamo. Annars följer jag mest Davids [ http://davidwinsnes.blogspot.com/2009/03/grand-archives.html ] musiktips om Grand Archieve. Skäggiga män av den trevligare varianten, från Seattle såklart. Helsköna faktiskt.

Bild: Breakfast view from the balcony.

5 comments:

  1. Semlor såhär tidigt på en lördag! förstår att du mår som en primadonna:)

    ReplyDelete
  2. Oj, jag blev nämnd på din blogg. Det kändes lite stort. :)

    Dessutom fantastiskt fin bild, även om jag är dötrött på att skriva den meningen i din blogg. Och dessutom igen så var jag också och gick i Stångehuvud idag (syftar på inlägget efter detta) och det var döbra. Jag blev lite inspirerad av att du skrev att du tyckte du såg mig i Stångehuvud häromdagen. Tack!

    ReplyDelete
  3. Lite cred får du ju faktiskt ha för att du tipsar om så jävla sköna band!

    Vad kul att höra :) Stångehuvud är alltid härligt på något sätt, samma frihetskänsla i både ösregn som snöstorm och stiltje. En konsert där ute hade ju inte varit helt misslyckat.

    ReplyDelete
  4. Nej, en konsert där hade varit så omisslyckat som det bara kan bli. Ungefär det som Sigur Rós körde i Island i sin dokumentär, tio gånger om. Tycker något band borde ta efter det. I Lysekil. På Stångehuvud.

    ReplyDelete
  5. Åh jag har fortfarande inte hunnit se Heima...! Men verkligen, högst absolut att nån borde. Snarast.

    ReplyDelete