Wednesday 18 March 2009

vår

Fin dag. Reklamsessionen flyttades från fotostudion ner till de mörka katakomberna i källaren. Tänk hård sprucken betong, spindelväv, gamla rörledningar i taket och stora strålkastare. Där spenderade jag min förmiddag tillsammans med Malin och Lisa som ställde upp som skomodeller till mitt projekt, vilket dom ska ha cred för, så som dom poseade i kylan och läskigheten. Dock skedde ett litet missförstånd angående källardörrens låsfunktion, vilket ledde till att vi blev inlåsta bakom en tjock järndörr i skolans skyddsrum... Som tur var lyckades vi få tag i CH som kom som en räddare i nöden. Och bortsett från att autofokusen spårade ur under varannan tagning gick det hela hyfsat bra ändå.
På lunchen kunde man sitta ute. I t-shirt. Jag och Malin njöt av solen ett tag, snackade vitbalanser och lyssnade på Maiden. Underbart. På MUM:en forsatte jag sedan med portfolion, tills Sara visade mig hur löjligt roligt man kan ha med PS-penslar. Resten av lektionen sysselsatte jag mig med att utforska alla dess möjligheter...
Under eftermiddagen blev det en sväng runt Stångehuvud med Sofia och Joel. Härligt värre. Dock hade det hunnit bli rätt kallt innan vi kom ut, lite väl mörkt också. Men jag är mest sjukt glad över att man kan gå ut utan att stöta på snö, och att solen fortfarande lyser efter klockan fem. Just nu sitter jag och analyserar nytt och fräscht från Placebo. Visst har dom levererat ganska mycket bättre än såhär, men sjukt kul att dom äntligen har ett nytt album på g! Battle For The Sun.

6 comments:

  1. Verkligen fina bilder du publicerat de senaste dagarna! Och visst är vädret helt fantatatastiskt. Fick nästan sommarfeeling idag. :)

    ReplyDelete
  2. Kul att höra! De senaste dagarna har varit smått amazing. Var du förresten ute på Stångehuvud idag? Såg två killar när vi var där, en liknade dig, men det var halvmörkt så det gick inte riktigt att se vilka det var :P

    ReplyDelete
  3. Nej, vad jag minns så var jag inte där idag. Jag var på stan ett tag, men inte ute vid Stångehuvud. Fast jag funderade på det och jag borde nog ha gjort det. Så väldigt perfekt väder för att bara gå dit och göra ingenting annat än att ta in intryck. Eller öh typ nåt. :)

    ReplyDelete
  4. Då måste det ha varit någon annan jag såg. (And here we go again, bloggen goes chat!) Haha, verkligen! Sjukt vackert var det i alla fall :)

    ReplyDelete
  5. Sjukt vackert var ordet! Som jag sa igår. Tycker man inte det är vackert har man problem! :)

    ReplyDelete