Sunday 29 March 2009

gala

Helskön helg trots tidigare nämnda interna företagskomplikationer. Under gårdagen var UF-mässan tråkigt nog inte alls lika befolkad som under fredagen, men timmarna gick hyfsat snabbt ändå. Vi fyratiden packade vi ihop, rev tapeter, räknade kassan och promenerade hem till Saras lägenhet på Söder. Ombyte och partysmilet på. Galamiddagen invigdes sedan vid sjusnåret och sen var det i full gång. En mängd grymma företag hade nominerats i en mängd olika kategorier och prisutdelningen pågick hela kvällen.
Vid stearinljusprydda långbord avnjöts sedan en italiensk buffé som kanske var den godaste buffén som nånsin ätits med plastbestick. Pastasallad, grillspett, gaspacho, parma-wraps och foccacia med oliv-tapenade. När vi senare upptäckte att det serverades kaffe och chokladmuffins kunde jag mätt konstatera att det inte hade kunnat bli mycket bättre i matväg.
Under hela kvällen underhölls vi av en komik-duo, en Elvis-kille i vråltajt skinnbralla, pausmusik av en skönsjungande duett, med inslag av en återkommande parodi på Carola Häggqvist som för övrigt var stålande klockren. Konfrencieren var trevlig och företagspresentationerna grymma! Kvällen avslutades i all mäktighet med att hjärnorna bakom Ung Företagsamhet sprang upp på scen till lovord om eleverna och framtiden på ett rullande bildspel, samtidigt som Chris Martins "Fix You" dånade ur högtalarna. Applåderna regnade konstant under tre timmar.

Planen var att dra på partaj hos Emelie efter middagen, men när Sara fick reda på att vi skulle få spendera natten i en mini-etta tillsammans med trettio andra människor kändes det hela inte längre riktigt lika lockande. Istället åkte vi tillbaka till lägenheten, kraschade i världshistoriens skönaste och snyggaste skinnsoffor och vräkte kexchoklad. Fortfarande asparty. Låg länge och övervägde om vi skulle dra ner på stan i ett försök att komma in på Sheers, men chansen att vi skulle lyckas kändes rätt minimal, så vi avstod och svek istället nattlivet för skrattretande dåliga komedier på TV3.

Just nu är jag i full färd med att packa. Till skillnad från många andra människor älskar jag att packa. Känslan av att vara påväg någonstans gör mig så euforisk att jag mer än gärna packar ner och packar upp och packar om och tar bort och lägger till flera hundra gånger. Minst. Min suitcase är redan fylld till bredden med så gott som halva garderoben, men jag gissar att jag inte kommer vara helt nöjd med innehållet förrän någon gång på fredag kväll... Soliga Italien om en vecka då. Känns helt okej.

No comments:

Post a Comment