Tuesday 29 September 2009

PK/film

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Idag: Engelskspråkig presskonferens på Stadshuset. Internationella intervjuer med italienska och theranska chalmerister och projektledare. Arkitektur och demokrati var huvudtemat. För omväxlings skull stod jag inte för fotograferingen den här gången utan fick i uppgift att skriva. Skriva. Kunde självklart inte låta bli att knäppa några bilder i alla fall. Cykeln sprang jag på utanför Sinclair. Killen på bilderna var en mycket trevlig italiensk student med rutig skjorta och smakfull grooming.
Imorse: Möte med blogg-Patrik. Kaffe och solsken på biblioteket. Jag fick jobbet! Inom en snar framtid kommer ni att kunna läsa mina försök till aktuell ungdomsinriktad journalistik (om bloggande nu kan klassificeras till den genren...) på en adress som jag återkommer med lite senare.
Annars har jag mest diskuterat praktik och fransk film med Olle, lyssnat på Matson Jones. Kortfilmsproduktionen är äntligen avslutad och ikväll ska det skrivas synopsis inför nästa mästerverk. Klart slut.

No comments:

Post a Comment