Sunday 6 September 2009

egypt/salmon

Klockan börjar närma sig läggdags med tanke på att morgondagens väckning äger rum klockan 05:15. Har under de senaste två och en halv timmarna suttit klistrad framför datorskärmen, oavbrutet skrivit om den egyptiska högkulturen. Tror aldrig nånsin att hieroglyfer och pyramider intresserat mig så till den milda grad att jag klickat bort msn-konversationer med musik och umgängesrelaterade samtalsämnen för uppsatsförfattande. Och jag som trodde att jag skulle avsky historia.

Ikväll bjöd familjen Broman ner mormor på middag. Jag gjorde världens godaste ugnsbakade lax ever. Vi samtalade om födelsedagar, tapetsering och olika aktuella världsfenomen över en bag-in-box. Avslutade den delikata middagen med hemmagjord äppelpaj och kaffe med vaniljvisp. Några timmar tidigare var jag på ett inte lika trevligt humör. Söndagar alltså. Denna odödliga ambivalens.

No comments:

Post a Comment