Saturday 5 September 2009

5

Lördag kväll. Känns som söndag. Jag dricker Basilisk, ser Michael Clayton, äter ost och mörk choklad med mina föräldrar. Himla trevligt.
Kammade tidigare idag hem priset i kategorin "Bästa drama" med min och Malins kortfilmsproduktion på Corax Filmfestival. Diplom och svarta statyetter i fågelformat. Första filmiska utmärkelsen nånsin. Plus tre sändningar i TV4 och en artikel i Uddevalla-Posten. Kul! Mer om det kan ni läsa om på syrrans blogg.
Sitter just nu och försöker få ihop någon sorts preliminär synopsis inför nästa film. Det blir individuellt den här gången. Uppgiften är att porträttera ett valfritt intresse och jag ska givetvis göra min produktion om min svaghet för fotografi. Har aldrig tidigare gjort film ensam. Speciellt inte en där handlingen baseras enbart på mig själv. Vi får se hur det går. Egocentriska uttryck är det absolut sista jag eftersträvar.
Det börjar bli sent men ikväll känner jag att jag mer än gärna håller natten sällskap. Liksom igår. Jag hoppas att jag inte är påväg in i en sådan där vända-dygnet-rutin igen... Trots att bakvända rutiner kan vara riktigt nice.

No comments:

Post a Comment