Thursday 10 September 2009

koffein och bokeh

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Gårdagen i korthet: Tecknad film, diktanalyserande, tonfiskpasta och stipendiesök. Franska projektplaner, macchiatos och varm choklad på Yerba med Matilda och Malin. Eftermiddagssolen var sådär brittsomrigt underbar och vi konstaterade att det blir inte mycket bättre än såhär, trots att höstlängtan utan tvekan än så länge överväger sommarabstinensen.
Matilda knäppte en bild på mig och Malin. Jag tycker vi ser rätt nöjda ut. Finns det något bättre än att sitta i en lummig trädgård med ett kaffeglas och två kära vänner? Andas in doften av te och sensommar, blicka ut över rabatterna och de mustachprydda barristorna... Skulle inte tro det.
Efter kaffet ville vi ha kultur och gick till Saga för att se Tarantinos mästerverk Inglorious Basterds. Upptäckte en oupptäckt dekadent litteratur/vinyl/serie-butik på vägen. Sånt är fint. Tyvärr var deras LP-utbud inte fullt så lockande som det först såg ut att kunna bli.
Och filmen var störd och genial. Naturligtvis.

2 comments:

  1. peanut, dina bilder syns ej :s
    jag vill också se tarantinos nya! ih!

    ReplyDelete
  2. Jag har märkt detta! Det är jävla Photobucket som vill att jag ska börja betala för deras ProVersion... Usch, detta gör mig ledsen. ALLA bilder är numera fula reklamikoner. :(
    Får se om det går att lösa på något sätt.
    Åh, du måste se den! :O

    ReplyDelete