Thursday 26 February 2009

vår?!?!?

Tillbaka på banan igen så att säga. Pratade nyss med Josefina, Uddevalla Kommuns demokratiutvecklare, stämde lite möten, smidde lite planer, diskuterade kommande events och idéer. Måste bara passa på, när jag ändå är igång, att säga att vi på Little Big Fish är jättetacksamma för att få samarbeta med en så ambitiös och trevlig tjej som Josefina. Verkligen, hon har kollen, drivkraften, idéerna, tålamodet... det är guld! Vem vet, vi hade ju precis lika gärna kunnat jobba för en torr oengagerad gubbe vars enda intresse var att tjäna pengar och utnyttja frivillig arbetskraft. Mindre kul.

Idag fick jag tillbaka mitt matteprov (det jag skrev när jag inte hade pluggat och hade feber). 2 poäng. Omprov. Istället kan jag glänsa med mitt MVG i Engelska B-kursen som nu är avslutad, vilket innebär sovmorgon även imorgon. Score.
Sen träffade jag Kajsa också, och det var ju inte igår precis. Vi satt i den soliga bussen och pratade ett tag. Hon hade köpt nya zuperznygga glasögon och mönstrat i Göteborg. Cool says I. Sen kom jag hem och mamma hade varit underbar och städat bort bombnedslaget i hallen och gjort blåbärssoppa. Just nu sitter jag mest och njuter, lyssnar på Young Folks med Peter, Björn & John och gör årets upptäckt - hallå folket, jag tror det är vååååååår!!! Ja, det är sant! Dagen började med ösregn och kilometerfeta gråa moln. Jag ville mest gå och dö när jag vaknade imorse. Men sen - tjoho rent ut sagt! Var nära att utropa ett riktigt vårskrik påväg hem ifrån bussen, bara för att det hade suttit så himla fint just där. Fast njae.
(Jag ska erkänna att jag har en tendens att intala mig själv att det är vår så fort solen visar sig, men man kan ju åtminstone låtsas...)

No comments:

Post a Comment