Friday 27 February 2009

plateau

Härlig eftermiddag med härliga människor. Följde med Malin till Kulturskolan även denna fredag (har börjat bli en vana nu) och tjuvlyssnade när hon spelade fina aukustiska stycken från 1700-talet. Hade inte kön till gitarrundervisningen varit två år lång hade jag börjat direkt. Jag vill lära mig. Hur som helst. Vi drog tillbaka till skolan där Malin stod modell för ett fotoprojekt av Elin. Jag tog några smygbilder, trots förbud. Sen lunchade vi på Cactuz, suktade lotions och butter's på The Body Shop, sniffade mashmallow-balsam på Kicks, fixade biobiljetter och vandrade omkring på stan. Resten av kvällen spenderade vi i de röda fåtöljerna på Saga-bion med kameror och gitarrer och idrottskläder och alldeles för mycket mörk choklad. Fredagsmys på hög nivå. I Taket Lyser Stjärnorna såg vi. Den var fin och tragisk, men som alltid när man sett en film baserad på en litterär historia kan man egentligen bara konstatera att boken är bättre. Som alltid.

Efter biobesöket upptäckte jag att det var två minuter till min buss skulle rulla ut från terminalen. 120 sekunder. Jag sprang och sprang, men femton meter ifrån fordonet gasade chauffören och min chans till hemresa försvann i horisonten. Så det blev till att sitta kvar på iskalla Kampenhof i en timme, dock i gott sällskap av Malin, Janni och Matilda och Malins life-saver till mp3. Jag hostade mest, och så pratade vi om sommar och festivaler och musik och allt annat vi längtade till.

Imorgon drar vi som tidigare nämnt till Trollhättan och tauteringsmässan. Jag är mycket förväntansfull och hoppas på grymma bilder på muskulösa jätteaxlar och konstnärliga mönster och former. Innan dess ska vi besöka farmor och farfar. Dricka mycket kaffe och äta nybakta bullar. Sen blir det film kvällen lång.

No comments:

Post a Comment