Wednesday 25 February 2009

störtskönt nonsens

Första dagen i skolan på nästan tre veckor. Jag är helt slut.
Var och tittade på treornas projektarbeten idag, såg bland annat filmen "Meningsfullt Nonsens" av tre killar ifrån Rörlig Bild. Störtskön film, som mest handlade om skate och tjusningen med sporten/livsstilen/tricken/blåmärkena, och egentligen livet i största allmänhet. Snyggt foto (åkningarna gav mig bara rysningar!), en del ganska avancerade klipp och säkert frutkansvärt mycket jobb bakom det hela. Helbra var den, och gjorde i alla fall min eftermiddag lite gladare.
På lördag ska jag, Malin och André till Trollhättan och besöka en tatueringsmässa. Jag tror att det kommer bli döden för mig. Antingen därför att jag kommer inse att det kanske inte är varken speciellt smart eller snyggt att sätta ett permanent motiv på huden som kommer finnas där som en fasthäftad post-it-lapp resten av livet, eller så kommer jag bli mer kär än vad jag redan blivit och komma hem med tusen nya idéer till kroppskonst i om möjligt ännu högre utsträckning. Ja. Sen ska vi hem till Malin och ta oss igenom åtminstone en del av våra filmlista. Den har hunnit bli rätt lång nu. Jag tror det blir en toppenhelg. Nu ska jag laga middag.

No comments:

Post a Comment