Wednesday 4 February 2009

dagens;

- När jag och Malin bestämde oss för att uppmärksamma Matildas 18-årsdag en dag för tidigt och konstruerade en spelande födelsedagssemla till henne. (Stor semla + spelande tårtljus) Det fantastiska ljuset från budgetbutiken Rubb&Stubb dissade oss big time när det vägrade att spela och överaskningen var med ens inte alls lika rolig, men trots bristen på gratulationsmelodier åts semlan ändå upp av en mycket nöjd Matilda.
- När vi spelade fotboll på idrotten och jag fick Alexanders gympadojja i huvudet
- När jag, Malin och André gick till Cactuz för att köpa lunch och Malins plånbok fick sig ett ofrivilligt bad i Rhode Island dressingen. Inte bara Malin fick sig en extra touch av chilisås, även kreditkorten blev vackert rosa och creme fraiche-flåttiga. Hade någon haft en kamera till hands hade vi lätt knäppt årets bild och vunnit i någon ännu ej uppfunnen kategori...
- När jag och Malin sprang omkring i skolan i en vild jakt på killen med det gröna håret, då jag insisterade att ett par klippbilder med honom skulle hotta upp våran dokumentärfilm rejält. Vi träffade såklart alla möjliga typer av individer, utom den grönhårige. När man väl finner ett utmärkt tillfälle att utnyttja skolans färgglada människor(emos/teaterelever), som vanligtvis dominerar korridorerna, är dom plötsligt som bortblåsta. Mycket märkligt.

No comments:

Post a Comment