Monday 2 February 2009

måndagssyndrom nr. 2

Måndag. Som alltid är det lika svårt att ta sig upp ur sängen när alarmet ringer kl. 05, och som alltid ligger helgens trötthet och outvilade timmar som en tjock seghet i hjärnan.
Man försöker med kaffe och promenader och saker som omgivningen inbillar sig ska minska måndagssymptomen, men skillnaden är i alla fall för mig knappt märkbar. Därför tog jag och Christoffer idag det stora förnuftuga beslutet att förbjuda alla former av krävande hjärnaktivitet på måndagar. Åtminstone alla former som kräver att man är fysiskt vaken, vilket omfattar i princip allt, bortsett från att vara medvetslös...

Förutom att ha fått smärre utbrott på cp-jobbiga datorer och redigeringsprogram i skolan, skrivit läxförhör, frusit och hungrat efter våren, har jag idag spelat gitarr, ätit rådjur och på Marcus beordran skaffat ett account på http://www.landslide.nu/. Han hävdade att det skulle vara bra. Han gav mig ett fint filmtips. Och lärde mig läsa tabs vilket jag haft stora problem med att komma underfund med i min aukustiska karriär. Vad gör man inte?
Idag var det ljust när bussen rullade in i staden kl. 17. LJUST! Känns som om jag inte sett dagsljus på sådär två år. Jag blev väldigt happy. Nu ska julens sista pepparkakor utplånas tillsammans med en stor kopp te och The Happening. Ciao.

No comments:

Post a Comment