Friday 6 February 2009

team friday

Engelskalektionen var soft, jag älskar våran lärare. För omväxlings skull sysselsatte hon oss den här gången inte med komplicerade och tidskrävande uppgifter, utan gav oss ett klassiskt pop-quiz. Simple as that. Vinnarna (och även andraplatsinnehavarna som råkade vara vi i Team Friday) fick Mars och Snickers. Sedan slutade vi en timme innan lektionens egentliga slut. Så tycker jag att alla fredagar kunde börja.
Sitter i fotosalen och retuscherar bilder till porträttuppgiften. Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag har lagt ner alldeles för lite tid på det här. Men sedan har ju skolans dataserver också varit exeptionellt intressant de senaste veckorna. Profilfel var och varannan minut. Anslutningsproblem och nätverksimpotens. Den största missen är väl att jag inte har haft någon riktig struktur under plåtningarna. Dålig planering. Och idag, lagom till deadline, så dyker det plötsligt upp en massa inspiration till bilder som jag hade kunnat ta om jag haft lite mer tid. Om jag tagit mig tid. Inspiration är ett underligt fenomen. Uteblir när man som mest behöver den, och kommer i tsunamivågor när man har som minst tid. Min har en tendens att komma precis innan arbetet/uppgiften/skiten ska lämnas in, och plötsligt känns det där "mästerverket" botten. Kul.

I eftermiddag blir det fortsatt fotoretusch, klippning av dokumentärfilmen, fredagfika på Lejas och kanske ett par aukustiska ackord från Malins beloved guitar.

No comments:

Post a Comment