Tuesday 9 June 2009

sticky fingers/screenplay



Jag kan inte direkt säga att de här bilderna gör skäl för mitt tidigare nämnda fotobetyg. Bruset är värre än en finkornig grusgång, men så blir det när man plåtar med ISO 1600, efter några öl, en mörk kväll på Sticky Fingers. Bilderna är mina och Moas. Vi vet ännu inte riktigt vem som tagit vilka, men vi kan ju kalla det abstrakt konst om inte annat. 
Idag åkte jag buss i två timmar för att prata betyg i fem minuter. Det var himla onödigt. Speciellt med tanke på att betyget sedan länge varit solklart och att det hinder som tveksamhet hos läraren inte på något sätt var inblandat i sammanhanget. Men vad gör man inte för sina fotolärare? Bussresor är väl trevligt. Jag som åker buss så sällan...
Imorgon gör jag och Malin ett nytt försök att se Änglar & Demoner på Sagabion. Hade varit kul om projektorn fungerar den här gången. Ännu roligare hade det i och för sig varit om den inte gjorde det... Malins elgitarr borde ha anlänt hos 4Sound vid det laget också. Hardrock hallelujah. 

Imorgon kl. 10:00 och 13:00 visas två extraföreställningar av uppsättningen av Sårskorpor, teatern jag såg på Studio 32 för ett par veckor sedan. Jag befaller snarare än rekomderar ALLA att se den. Fenomenal dialog och koreografi, manus och ljussättning. Begåvade, rutinerade skådespelare framför handlingen och budskapet helt klockrent. Ni vet inte vad ni missar! Teatersalen i Sinclairs källarvåning, sal 627. 

No comments:

Post a Comment