Monday 8 June 2009

cut


Jag har en crush på den här mannen ikväll. Alexander Kapranos, om ni inte redan var medvetna om superhunkens fullständiga benämning. 
Igår klippte jag min lillebror. Han hade hunnit bli fruktansvärt långhårig. Unge herr Kapranos fick gestalta min inspiration. Min lillebror blev nöjd och ser nu ännu lite vuxnare ut. 
Dagens läskighet: Insikten av att inse att även ens lillebror, som alltid varit liten och pojkig och oerfaren och okoordinerad, växer upp en gång. En dag inser man det, kommer som en blixt från klar himmel. När han drar av sig t-shirten, sitter där och ser mig i ögonen genom badrumsspegeln och är någon sorts mellanting mellan barn och vuxen. Han är bara tolv år, men jag kan redan se hur han kommer att se ut när han är 23. 
Jag tror inte att min lillebror förstår hur mycket jag älskar honom. Han tycker mest att jag är jobbigast i hela världen, att jag tjatar och klagar och påminner om saker som han antingen redan vet om, har gjort, har tänkt göra eller någon gång i framtiden planerar att eventuellt genomföra... Inte. Men hur många tolvåringa pojkar lyssnar på sina storasystrar? Jag hade nog inte gjort det i alla fall. 

2 comments:

  1. Håh - han har jag skakat hand och snackat med. Träffade honom efter deras spelningpå Way Out West. Min dåvarande flickvän tyckte också att han var kanonsnygg. Jag förstod det inte då och jag förstår det inte nu, haha. Men trevlig var han!

    ReplyDelete
  2. Håh - du kan ju va en skitunge! Det var det värsta jag har hört! Men vad kul att han var trevlig. Snygga mäniskor tenderar att spela alldeles för mycket på sitt utseende och liksom glömma bort att vara trevliga. Känns som om WOW hade sitt absolut bästa festivalår förra sommaren. Dock hoppas jag på att Bon Iver slår ut det mesta det här året. Vi får väl se.

    ReplyDelete