Sunday 21 June 2009

konfetti

För ett tag sedan publicerade jag en illustration jag gjort här på bloggen. Den upptäcktes av bland andra Josefina, demokratiutvecklaren vi i Little Big Fish samarbetar tillsammans med. Hon gav mig ett ovanligt och roligt illustrativt uppdrag att designa konfetti med temat "demokrati".
Men. På grund av total inspirationstorka och visuella demokratiska brister hade jag kvällen före deadline fortfarande inte kommit någonstans med skissandet. Tur är väl då att det finns duktiga Bild & Formare som ställer upp! Detta är en utav teckningarna av Anna Rudolphi som för ett par veckor framöver kommer att vara min hjälte och life saver. Tack ännu en gång Anna!
Om allt går enligt planerna kommer ni att kunna fånga den här bilden och många fler i betydligt mindre format på en mässa i Uddevalla inom kort. Jag tycker ni ska dra dit. Ja, det tycker jag verkligen!

Bortsett demokratiska samarbeten har dagen till största del bestått av regn och åska och en väldigt frekvent sms-trafikering till och från min mobiltelefon. Men morgonen var fin. Jag och Malin vaknade, till skillnad från resten av Sverige, utvilade och obakis. Vi slängde ihop scones, bryggde kaffe och käkade frukost på balkongen. Drog till Skälvik, badade och solade och fiskade krabbor och spelade gitarr. Efter att ha spenderat ett par nätter i Malins sällskap kommer det bli rätt tomt att sova ensam. Finns det liksom något mysigare än att somna och sedan vakna upp bredvid någon man tycker om? Svårslaget säger jag.

4 comments:

  1. Du får komma och sova här när du vill babe ^^ Och bilden var söt, och Anna är duktig.
    Och dokumentären var hur överbra som helst! Finns på svtplay.se om du vill se den igen.

    ReplyDelete
  2. Åh, vad du är sweet! <3 ;D
    Och Anna är superduktig!
    Och ja jag måste se dokumentären igen för jag missade slutet, och norrmännen! xD Men visst var den grym?!?!! :O

    ReplyDelete
  3. amen duuu vad du är gullig! jag får tacka så himla mycket för att du tillfrågar just mig om sådana här roliga saker :)

    ReplyDelete
  4. åh, så lite! det är hemskt kul att du ställer upp, framför allt grymt schysst. jag vet ju att du gör det så himla bra! :)

    ReplyDelete