Monday 1 June 2009

mon cherié

Monday again. Har mest klippt film med Malin inför morgondagens kortfilmspremiär, fyllt i lite blanketter till Corax filmfestival i september, spånat lite luddigt och diffust på kommande produktioner. Kom hem några timmar senare än vanligt på grund av redigeringen. Ställde mig i köket med solen i ögonen och lagade pasta till mig och Sofia. Olivolja/balsamvinäger/mozzarella/avocado/soltorkade tomater/Barilla/parmesan... Rena himmelriket sådär på måndag eftermiddag. Jag blir ofta på väldigt gott humör när jag lagar mat. Idag kände jag mig så käck och glad att jag kom på mig själv med att stå och hitta på ordvitsar medan jag kokade och cuttade. Okej, känn på den här:
- Vilken är författarens favoritgrönsak...?
Nå? Fundera? Haha, själv hade jag ingen aning, tills jag öppnade kylen och plockade fram romansalladen! Ha! (Sämre humor får man leta efter...)

Raderna här under är tillägnade min älskade syster:
Det gör ont i mig att veta att jag sårat dig. Det känns samtidigt väldigt skönt att du förstår. Men när du sitter där med feberglans i ögonen och rösten är sprucken och hes vet jag att jag skulle göra vad som helst för dig. Du är det viktigaste och allt annat kan vänta för utan dig är jag inte hel. Jag litar på att du säger precis som du känner och jag hoppas att du vet vad du betyder för mig, för jag kommer alltid att hålla your hand in mine, vad som än händer.

No comments:

Post a Comment