Tuesday 23 June 2009

cold in the desert

Spenderade större delen av gårdagen med jordgubbar, halsovandes till poesi av Bruno K. Öijer. Jag håller på att bli förkyld. Är invited till poolparty i Göteborg ikväll. Överväger om det är mest roligt eller mest idiotiskt att åka dit med en hals som är åt helvete just nu. Om roligheterna kommer att kompensera skoningslösa förkylningssymptom, eller om kvällen kanske borde spenderas hemma i soffan framför en film. Samtidigt som saker kan gå väldigt fel även när man bara sitter hemma i en soffa. Precis som igår. När handtaget på min trasiga tekopp helt utan förvarning fick för sig att spricka och gå av. Jodå. Sen var både soffan och jag indränkta i mjölk och honung.

2 comments:

  1. Den sista bilden, varifrån kommer den?

    ReplyDelete
  2. Det är en bild ifrån en gammal italiensk Vogue. Jag tog mig friheten att fotografera den, retuschera den något och slänga upp den här, helt utan att ange fotografens namn. Och så ska man naturligtvis inte göra. Men nu gjorde jag det. Det är för övrigt en väldigt bra bild, hela reportaget är skitsnyggt porträtterat. :)

    ReplyDelete