Friday 12 June 2009

flamboyant





Kom nyss hem ifrån Malin. Hämtade min kamera som jag så obetänkligt glömde kvar på hennes skrivbord igår. Bilderna är förresten tagna vid samma tillfälle. Vi åt indiskt och såg hälften av A Clockwork Orange. Sjukt skum film, vet inte riktigt hur jag ska tolka den ännu, men det är kanske inte så lätt när man bara sett den första timmen. Kult om något är den ju i alla fall.
Lyssnar jag på Peter Broderick och överväger kvällens möjligheter. Blev medbjuden till Sticky igår men tvingades tacka nej på grund av en skolavslutningsfest som aldrig blev av. Blev uppringd även idag, förfest och studentpartaj på Havsbadet. Tvingades tacka nej ännu en gång på grund av alltför tight ekonomi. Hur kul? Inte kul alls. 

Annars har jag mest suttit på bussen i regnet, snackat sommar och framtidsplaner med Peter, läst den engelska biografin om Joy Division. Vet efter 150 sidor  fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den. Långsam är den, men otroligt välformulerad. Musiken beskrivs stundtals förvånande vackert, med ett verkligt djup i detalj. Överväger att se Control ikväll, för att inte enbart uppleva musiken genom litterära formuleringar. Utan tvekan filmen med det sorgligaste slutet, mest rörande handlingen. Jag älskar den. 

No comments:

Post a Comment