Tuesday 28 April 2009

BS


Jag lyssnar på Ida Redig och The Postal Service (tack för tipset David!) och dricker latte. Blöder näsblod. Idag låter jag mer som Keith Richards än Darth Vader. En klar förbättring, men långt ifrån bra. Ska skriva klart bildmanus till filmen, plugga likformighet och hänga tvätt. Marvellous... nja.

För övrigt kan jag säga att jag hittade världens roligaste grej. Ett gratis nedladdningsprogram, så kallat BookSmart, ett verktyg som man kan utnyttja för att sätta ihop en snygg layout, montera ett collage eller göra en fotobok. Och tjena vad kul det är. Har suttit hela kvällen med mitt egenkomponerade, och egenfotograferade, album av 08/09. Programmet i sig är supersimpelt, och albumet blir helproffsigt. Sen när man är klar, om man nu blir det, är det bara att trycka på "Order Book". Då dröjer det ett litet tag, och sen har man en helt unik bok i brevlådan. Dyrt? Näej. Ca 300 kr inklusive frakt. Ett tomt album kostar minst lika mycket. Bra. Mer sånt.

2 comments: