Wednesday 19 August 2009

roman cavalry choirs are singing

Photobucket
Photobucket
Dagen: skolan började. Låg vaken med mardrömmar och knepiga visioner hela natten. Kan faktiskt inte minnas när jag senast drömde något så sinnessjukt frustrerande.
Morgonen bestod mest av halvdomnade deja-vús genom en immig vindruta. När jag promenerade genom den ännu sovande staden och satte mig på bussen 06:40 var det som om tiden stått still. Helt still. Jag har ju alltid åkt buss och varit stressad och skoltrött. Har bara tagit en liten liten paus ifrån verkligheten. Under tio veckor. Som på ett väldigt kort ögonblick förminskades och komprimerades till... en helg? Tiden kan skrämma vettet ur mig stundtals.
Efter upprop, diverse bravadfyllda sommarresuméer och schemapresentationer på Sinclair (jag lovar, jag har världens bästa schema!) drog vi ner på stan. (M, J & M) Lunchade på Cactuz och "avnjöt" en exceptionellt bitter macchiato. Hängde sedan en stund inne på Janssons musik och 4Sound, fingrade på stålsträngar från 70-talet, övervägde att lägga smärre förmögenheter på bättre förstärkare...
Annars dricker jag kaffe och packar till Stockholm. Med Speed of Sound i bakgrunden. Peppt värre. Sjunger som en galning gör jag också, trots att jag egentligen är på tok för hes för att ligga på den över delen av decibelskalan. Min röst har en tendens att anta ett kraftigt bas slash målbrottsläge varje gång jag blir förkyld. Eller sjunger för mycket. Men det får det vara värt.

No comments:

Post a Comment