Sunday 2 August 2009

02/august

Photobucket
Photobucket
Tillbaka på hemmaplan, efter nästan tre veckor ute på ön. Tillbaka till det liv som styrs av fjärrkontroller, trådlösa nätverk, laddningsbara batterier och digitala urtavlor i signalrött. Kan inte säga att jag saknat det speciellt. Hemkomsten medförde mest en alltför övertygande insikt om hur beroende jag faktiskt är av min försvunna mobiltelefon, mitt (tekniskt sett) utraderade kontaktnät, ett hyfsat välfyllt kylskåp, Toves kök 02:30 och min ekonomi (eller bristen på en...)
Repeat-spelar soundtracket från Amelie de Montmartre, dansar lite, tittar på folk som leker i parken, dansar lite mer. Funderar på om det vore läge att laga middag. Eller satsa på en rejäl frukost.
Imorgon ska jag packa om för nästa resa som bär av mot Louise, Vasastaden och Göteborg. Café latte, vinylspaning, Sigur Rós och second hand. I veckan ska jag försöka hinna träffa alla härliga människor jag saknat och inte hunnit se på alldeles för länge. Public Enemies med Malin inklusive gitarrspel hade varit fint. Glass, krogen och sommarreviews med Mirre, en akvarellkväll med Kajsa, och förhoppningsvis ett slutgiltigt genomförande av en photosession jag länge planerat.
Helgen kommer att fyllas med folk och födelsedagsfirande, vin och trevligt umgänge i en stor villa vid havet. Kalasbra.

No comments:

Post a Comment