Tuesday 18 August 2009

last day of magic

Började min sista lediga dag i frihet med att snooza bort sådär fyrtiofem minuter av morgonens tidiga timmar. Tokskönt, och oj vad det är roligt med en helt ny mobiltelefon! Min gamla hade nämligen ingen snooze-funktion.
Efter frukosten tog jag bussen till Malin. Vi gick mest omkring och våndades över hur ohälsosamt mycket fina skor, sjalar och tjocka tröjor hösten 09 har att erbjuda. Och över hur smala våra plånböcker blivit. Hårt. Sen drog vi hem till Fasseröd och lagade asiatiskt, spelade gitarr och drack nybryggd latte i eftermiddagssolen. Vi hade ett par otroligt fina timmar vid vaxduken där vi satt och diskuterade framtiden. Bytte ner våra projektarbetsplaner med destination New Zeeland mot Frankrike och couch-surfing. Ännu är inga beslut fattade, men det sistnämnda förslaget verkar vara ett högst intressant alternativ. Åtminstone sjukt mycket mer ekonomiskt, och miljövänligt (!), än att ta sig till exempelvis Sydney helt utan gångbara finansiärer eller existerande sparkapital...
Jag kände att jag hade kunnat sitta där med min Malin och min gitarr hela natten, om inte mamma och pappa dagen till ära råkat ha 25-årig anniversary. Det blev alltså bussen hem igen, för middag på Havets Hus soliga terrass. Varm fisksoppa och nybakat bröd. Nostalgisnack och vuxenprat minus kaffe. Himla trevligt faktiskt.
Ikväll har jag kikat på Coldplay-dokumentären som visades på svt 1. Jag rös igenom hela filmen. Nu är jag taggad. Jag är taggad nu. Nu är jag taggad till tusen, för jag ska till Stockholm på fredag!

No comments:

Post a Comment