Sunday 25 January 2009

a world of temptations

Som vanligt lyckas jag hitta en mängd lockande saker att fördriva helgen med istället för sådant som enligt "borde-principen" är mycket mer väsentligt. Jag förstår inte hur alla världens frestelser alltid lyckas dyka upp när man har som minst tid att njuta av dom. Känner just nu ett stort behov av att besöka Filmfestivalen i Göteborg, när jag egentligen borde plugga. Känner att jag gärna sitter och redigerar färdigt mina bilder, när jag borde gå ut med hunden. Jag känner mig också hemskt sugen på kaffe, när jag egentligen borde koncentrera mig på den överfulla e-posten och inte på smaksensationer. Måste skriva CV, men det är hemskt mycket mer underhållande att blogga, samtidigt som CV-författande är roligare än att plugga samhällskunskap... Och för att komplettera mitt i-lands dilemma med ännu ett problem måste jag dessutom dammsuga. Dessa val och dessa måsten och alla sjukt irriterande underbara möjligheter utanför glasbubblan. Ibland hade livet fungerat bättre som en bandspelare - fast forward, rec, rewind, stop.

No comments:

Post a Comment