Tuesday 27 January 2009

minoritet

Sitter och redigerar dokumentärfilm och känner att jag avlider om jag inte får kaffe snart. Problemet är bara att jag sitter i en sal som absolut inte får lämnas olåst på grund av stöldbegärliga föremål, men dörren är en sådan där idiotdörr som bara är bra i vissa lägen, som stängs automatiskt när man öppnat den. Det betyder att jag antingen måste offra denna värdefulla tid och sal för en kopp kaffe eller stanna kvar och redigera med en halvdöd hjärna och hungrande mage...

Intervjuerna på Fridaskolan gick ganska bra, även om eleverna har svårt för att uttrycka sina svar mer nyanserat än "jag vet inte, hi hi hi"... Personalen var i alla fall trevlig och tyckte det var jättekul att vi var där, vilket kändes bra. Dilemmat just nu, bortsett kaffeabstinensen, är dokumentationen av Öppet Hus ikväll som inte riktigt verkar gå according to plan. Just nu är det bara jag som kan vara med, och egentligen har jag inte alls tid med detta med alla stundande tentor och prov! Men jag ska försöka ta några bilder och förhoppningsvis få någon intervju. Nu blir det att känna på journalistyrket for real!

No comments:

Post a Comment