Thursday 29 January 2009

"cancel"

Den här dagen har varit lite upp och ner. Började som sagt med att Josefina ringde och gav finfin feedback på mina reportage och bilder från Öppet hus och Fridaskolan. Reportagen och bilderna finns att skåda på http://www.uddavalet.blogspot.com/! Där kan man naturligtvis också delta i projektet och se hur Ungdomsrådet, tjänstemännen i Uddevalla och vi på Little Big Fish arbetar.

Jag, Annie och Malin hade som sagt bokat in en intervju med en som skulle medverka i våran dokumentärfilm idag. Intervjun i sig var väldigt viktig och betydelsefull för dokumentären som film, och var någonting vi hade planerat under två veckors tid. Efter en fika i den öde kafererian mötte vi upp Annie och kontaktade vårt intervjuoffer... Det gick inte riktigt som vi hade tänkt oss, och för att göra en lång historia kort så slutade en mycket lång väntan, sök efter kamerautrustning och många telefonsamtal med att det inte blev någon intervju alls. Nada. Surt. Efter mycket om och men lyckades vi i alla fall få tag i en annan mer pålitlig person som ska ställa upp på en intervju imorgon förmiddag. Förhoppningsvis har vi allt material vi kommer behöva efter det, och kan koncentrera oss på klipp och regi i två veckor framöver. Sen ska filmen skickas in för bedömning och kritik till Angeläget!

Nu ska jag komplettera mitt CV med en nyfunnen referens och plugga samhällsekonomi. Morgondagen kommer att bestå av prov de första timmarna före lunch. Jag är så sjukt trött på dessa prov. Sen måste jag verkligen planera plåtningen i Göteborg och påbörja den där hemsidan... Ska jag försöka hinna äta middag ikväll också, om det finns tid för det.

No comments:

Post a Comment