Wednesday 21 January 2009

tisdag deluxe

Jag har bara så otroligt mycket inspiration ikväll att jag inte vet vad jag ska göra av all! Jag känner för att vara uppe flera dygn i streck, skriva CV och fixa ett jobb eller två, måla och fota och spela gitarr och lyssna på när Lisa sjunger som en ängel. Varvat med x antal kaffekoppar. Mest vill jag fota.
Och nu har jag på riktigt hittat världens finaste blogg - den är helt unik och faller mig i smaken till minsta pixel. Det är lite som att läsa om sina egna drömmar och fantasier faktiskt, ja det är otroligt! Som en bättre version av sig själv och sin egen vardag. Som en Eleonor 2.0.
Mycket har varit bra den här tisdagen. Det bästa är väl att jag börjar få min inspiration tillbaka. Farfar fyller år också. Jag känner mest för att springa till närmsta fotobutik och köpa upp alla kameror som finns! Ha, lycka till med det för dom 64,50 kr jag har på banken... Då är det tur att man fyller år ibland. Min önskelista inför 18-årsdagen kommer se ut ungefär såhär; vidvinkelobjektiv, mellanringar, ljusmätare, blixt, laptop, polaroid + film, extern hårddisk...
Känns nästan som om jag börjar dra mig i tekniknördarnas riktning. Nåväl, riktigt så farligt är det inte. Än.
Nu ska jag sätta mig med en massa gamla LP-skivor och försöka spika upp lite fina bilder på väggen. Dricka en kopp te. Åh vad jag känner för att skolka imorgon och bara umgås med min gitarr, rockfoto och vår fina ugn som man kan baka underbara ciabatabröd i. Jag minns glansdagarna i åttan/nian då jag tvingade Kajsa att skolka med mig, och hon alltid fick skulden. Vi skolkade från idrotten bara för att vi hatade våran vidriga lärare och gick hem och spelade Pettson & Findus-dataspelet, poppade alldeles för mycket popcorn och drack varm O´boy. Oskyldig onsdagsskolk. Det var tider.


No comments:

Post a Comment