Thursday 1 October 2009

fröken Klinga

Photobucket
Det här är Lisa. En underbart fin tjej som går i min klass. När jag började på Sinclair för drygt två år sedan lärde jag mig hennes namn först av alla, mest för att hon ofta bar Kent-tröja och hade därav uteslutande bäst musiksmak av folket i Mp1c. Hon gillar te, poesi och gitarrer, precis som jag. Hon tycker om att gå på konserter, så som Kent och Håkan H, spela teater och fotografera i randiga tröjor och stora sjalar. Förra terminen agerade hon huvudrollsinnehavare i ett drama som jag och Malin filmatiserade. Och fick pris för.
Lisa bloggar också. Skriver små berättelser om fina, jobbiga, poetiska, glada och festfyllda vanliga ovanligheter. Besök här. Det enda dumma med Lisa är att hon röker. Men eftersom hon är en sån härlig person i övrigt gör det inte så mycket. (Det är trots allt väldigt fotogeniskt att röka, och sådant gillas naturligtvis av alla som gillar att plåta.) Sen har hon ett himla tjusigt efternamn också.
Det var lite om fröken Klinga. Bilden står Nea Carlsson för.

No comments:

Post a Comment