Friday 17 July 2009

stereo

Har druckit upp teet och överväger att koka kvällens fjärde jättekopp chai. Jag kommer bli förgiftad en vacker dag, så mycket te som jag dricker.
Yann Tiersen spelar vackra melodier för mig. Är Spotify evigt tacksam. Ibland kan filmsoundtrack vara något av det mysigaste som finns lyssna på. Nu saknas bara lite regn. Ikväll känner jag speciellt för att se fransk film. Vad som helst, bara det är franskt. Några tips?
Ska packa till Kornö imorgon. Eller ikväll. Snart drar vi ut i skärgården, två veckor på sommarön. Jag har längtat. Har två fotouppdrag att genomföra och mängder av kvällsbad, läsning, gitarrspel och morgonkaffe att ta igen. Det blir fint. Synd bara att vi inte har tillgång till Internet. Eller tvätt och diskmaskin. Eller det faktum att min iPod fortfarande tycker det är jättekul att osynka med iTunes. Funderar på att förklara krig. Eller nåt. Antar att tekniken vinner som alltid. Då står jag inför ett ultimatum: kassettband, P3 eller ingen musik alls. Det brukar sluta med att man efter någon dag inser att alternativet "ingen musik alls" inte fungerar. Plötsligt känns till och med pappas stereo med tillhörande plastband från 70-talet lockande.

Jag tror min inspiration börjar komma tillbaka. Känner hur den väcker mig om nätterna igen. Allt har stått sådär obehagligt stilla ett tag, så mycket fyllt av ingenting. Nu rör saker på sig. Jag börjar få idéer till den där boken jag tänkte skriva, impulser till att göra roliga saker. När vi kommer hem ska jag renovera ett av våra rum till en pseudo-studio, en fotoateljé. Det kan bli hur bra som helst.

Det här var mitt 283:e inlägg.

No comments:

Post a Comment