Monday 18 January 2010

sjukhuskorridorer och iskubsklimat

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Började veckan med det första offentliga mötet inför Kinaresan. Mina och Mikaelas lyriska lärare pratade under en knapp timme oavbrutet om asiatiska apor, risplantager, tåsvett och ineffektivitet. Ett mycket givande måndagsmöte! Tog sedan bussen ifrån stan och hälsade på Sofia på sjukhuset. Läkarna undrade varför det såg ut som om jag skulle svimma när min lillasyster rullades iväg med dropp och nålar i armarna genom de milslånga korridorerna. Mumlade utan någon som helst kulör i ansiktet någonting diffust till svar om att jag inte riktigt fixar det här med sjukhus. Sedan spelades det några svimfärdiga Winnerbäck-melodier på gitarren tills det var dags att hoppa på nästa buss.
Mötte upp Filip på järnvägsstationen, drack kaffe, pratade musik och sommarmånader på Strandgatan. Utsikten över den frusna kanalen påminde skrämmande mycket naturfilmer inspelade på Antarktis. Drog vidare genom staden, njöt kanelte i guldfärgade sammetsmöbler och diskuterade segregation på Mejeriet. Bra eftermiddag. Galet bra café.

1 comment:

  1. Nej ush ja, det där med sjukhus är inte min grej heller. Stackars Fia:(<3

    ReplyDelete