Wednesday 20 January 2010

onsdag deluxe

Photobucket

Bussförseningar, PA-möten, kalla kriget och författande av diverse religionsarbeten och lyrikessäer. Idag har jag bland annat lärt mig vad en profan livssyn är för något samt vad som menas med ekfrastisk poesi. Inte varje dag man tar sig tid att smaka på de mer komplicerade delikatesserna i det svenska språket.
Med projektarbetet går det fortsatt framåt. Lisa, Malin och jag har bestämt oss för en låt att analysera och filmatisera samt fått tillstånd att använda detta fantastiska musikstycke! Hur bra? Resten kommer att diskuteras under morgondagens semmelfika.
Annars: Fotoboken är äntligen tryckt och klar! Fick efter en del layoutproblem hämtat ut den i fotobutiken igår. Utöver det är min ryska uppsats om Gulagarkipelagen numer ett avslutat projekt, vintern töar bort och våren tar några trevande steg närmare min försommareufori varje dag. Ljus. Eftermiddagen spenderades tillsammans med Veronica på stans enda besöksbara café. Pratade musik, fotografi, kärlek och årstidsfenomen till stängning. Sedan begav vi oss till fröken Lindstrands vackra boning på berget. Havsutsikt, Paulo Nutini och kristallkronor. Lite nostalgi, te och gåshud. Bra onsdag.

Bilden är lånad ifrån Filips turnéblogg. En presumtiv gissning är att den togs på Strandgatan någon gång under vår måndagsfika?

1 comment:

  1. sv: Tack! ^^
    Jag praktiserar hos en fotograf som heter roland persson, sjukt duktig kille.
    Det är verkligen lärorikt, plus massa kul! =)

    ReplyDelete