Tuesday 26 January 2010

26

Photobucket
Photobucket
Skissar förslag på typsnitt till Vanessas tatuering, dricker vaniljthé och sjunger med i Iron & Wines mästerverk från "Around The Well"-albumet. Borde egentligen skriva klart det där talet jag ska hålla imorgon (var det någonting om relationer? Eller kanske... isbjörnar?) men inspirationen lyser, som alltid när det kommer till tvångsmässiga projekt, med sin frånvaro. Stor, gigantisk sådan. Gitarren lockar, liksom pianot och alla tokbra väntande filmer på hårddisken jag ännu inte hunnit se. Kommer sluta med att jag skriver ihop det där framförandet på bussen imorgon. Alternativt brygger några liter kaffe och kör en nördig och sömnlös uppesittarkväll. (Det senare kommer naturligtvis aldrig att inträffa.)
Vad ska man säga? Planeringen är lika strålande som alltid. Och jag sjunger vidare.

2 comments:

  1. Så - nu har jag läst ikapp mig efter ett par dagars frånvaro från internet, riktigt många, riktigt bra inlägg det senaste! Älskar samtliga bilder, dina såväl som de andra. Just detta inlägget känner jag dessutom igen mig i, det här med att musikinstrument alltid har större dragningskraft än läxor.

    ReplyDelete
  2. Haha, underbart! Jag bugar och bockar och förbannar allt vad läxor heter! Musikinstrumentens dragningskraft är inte att underskatta och ska man se riktigt krasst på saken, hävda att man bara lever en gång och så vidare så borde man ju faktiskt lägga mer tid på saker man brinner för än sådant som framkallar negativa tankar och ångest. Ja, det tycker i alla fall jag. Nu måste jag nog uppdatera mig lite på din blogg också!

    ReplyDelete