Tuesday 12 January 2010

aprilia abstinensia

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Bilder från förra våren.
Skriver uppsats om Gulagarkipelagen. Försöker att komma i stämning med Beiruts 'The Gulag Orkestar'-album. Planerar veckan, möten, analyser och fotoböcker som ska färdigställas. Fetaste huvudvärken ever. Järnridå bakom pannan sedan igår förmiddag. Värktabletter fungerar ju uppenbarligen jättebra. Vet inte om det är mitt livslånga te-missbruk som tar ut sig en gång för alla eller om en överbelastning speed-up i hjärnan faktiskt valt att introducera den nya terminen. Överkonsumtion i varmt maksatt vatten borde ju knappast ta form som ett migränanfall och en månads ledighet blir man ju inte precis utbränd av?
Annars längtar jag mest efter helg och vår. Drömmer om conversesulor mot varma gator, långfika på eftermiddagssoliga uteserveringar, doften av april.

Imorgon kommer Moa hem ifrån España. Det är i alla fall en bra bit på vägen.

2 comments:

  1. Bilden på Prickig Katt(?) Är verkligen fantastisk. Jag försökte leta upp en fotograf just som den bilden påminde mig om, men det var förgäves. Internet är för stort för mig.

    ReplyDelete
  2. Tackar så hemskt mycket! Det stämmer, Prickig Katt är just var bilden är tagen! Kan vara världens bästa butik. Har åtminstone världens charmigaste butikspersonal. Och jag håller med dig om att Internet är stort. Ungefär som Universum eller framtiden.

    ReplyDelete