Wednesday 13 May 2009

skeppsholmen

Har spenderat största delen av dagen i Sinclairs datasal. Portfoliojobb as usual. Multimedia brukar vanligtvis vara ganska trist. Rätt segt att sitta och jobba med samma uppgift vecka ut och vecka in, i ett program som inte ens läraren förstår sig på. Extremt långa är lektionerna dessutom. Idag var de två timmarna och fyrtio minuterna däremot riktigt trevliga. Skolan hade köpt in nya fräscha high-tech hörlurar. (Tydligen hade dom legat där i skåpet ett bra tag, utan att någon informerat mig...) Spotify och nya hörlurar är en helt okej kombination. Nya hörlurar, The Hives, Sonjagon och Kings of Leon är en ännu bättre. I två timmar och fyrtio minuter satt jag och åt yoghurt och diggade döbra musik. Och fick massor gjort.

Efter middagen fick jag för mig att jag ville fiska. Jag fick en sådan fruktansvärd impuls-abstinens av genuint hederligt fiske att jag helt seriöst trodde att jag skulle drabbas av plötsligt medvetslöshet och panikångest om jag inte genast fick ge mig ut med spö och flytväst och kaffetermos. Ungefär. Så vi tog båten ut till Skeppsholmen, brorsan, syrran, pappa och jag. Jag fick ingen fisk. Jag fiskade inte ens. Men jag har spelat fingertopparna blodiga, som i Summer of 69, och njutit av sol och salt och äppelblom enda in i märgen. Fullkomligt lyckorus. Såhär såg våran kväll ut i bilder.

No comments:

Post a Comment