Thursday 3 December 2009

chai/art/vernon

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Gårdagen spenderades mestadels med Malin och Märta i Märtas vardagsrum. Aukustiska versioner av Pink Floyd och Cohen med chai och pepparkakor framför brasan, och så lite piano, och en hel del sång. Imorgon spelar vi på Rosenhäll! Sen blir det öppet hus på både Fotohögskolan och Konst Valand i Göteborg.

Har kommit av mig lite i bloggandet då det är hemskt mycket annat som måste hinnas med. Projektarbetet har påbörjats trots att varken jag eller någon av medlemmarna i min grupp riktigt har kommit fram till vilken av alla hundratals presumtiva projektidéer vi ska arbeta med. Hade i alla fall turen att få en riktigt bra handledare och med tanke på vilka jag kommer att jobba med så tror jag inte att det blir några problem med genomförandet av planerna heller. Till detta har jag, eftersom det är ett obligatoriskt moment i kursen, startat en blogg där jag kommer att publicera idéer, misstag och framsteg vad gäller arbetets utveckling. Bloggen hittar man här. Tillgången på material är än så länge pinsamt begränsad men det kommer mer!
Annars: Decembervädret är underbart men jag är fortfarande förkyld. Hade i alla fall tänkt försöka ta mig ner till Konsthallen och inspektera mina bilder som hänger där till allmän beskådan. Tror att jag valde helt fel utställningsmaterial när jag halvt panikslaget bläddrade igenom bildarkivet och printade tre bilder helt utan inbördes sammanhang, men det får bli fler gånger helt enkelt.
Bon Iver inspirerar återigen med sina mästerverk till kompositioner. Jag investerar i rödrutig flanell från H&Ms herravdelning.

No comments:

Post a Comment