Tuesday 20 April 2010

omvärld

Chopin, vårsol och äventyrsförfattande. Jag skriver med förförande toner i öronen (min och LeChatBottés magnifika spellista), oförglömliga bilder på näthinnan och med hjärtat, hjärnan, venerna fyllda av intryck och upplevelser.
Varför reser man inte oftare? Varför bor man i Sverige? Varför är människor så trångsynta? Varför ska vi ärva varandras perspektiv, datera våra liv enligt digitala siffror och separata tidszoner? När jag är klar med mina dokument, som jag nog aldrig skulle kunna sätta namn på, packar jag mina väskor, ett bankkort, en gitarr och ett par anteckningsböcker, drar på mig mina kängor tillsammans med någon väderbiten jacka och vinden i håret och far österut till Indien, söder mot Marocko. Där ska jag injicera koncentrerad asiatisk/afrikansk kultur, skriva och komponera musik, dricka te med charmanta gamla män och äta kryddstark mat tills solen går upp. Au revoir mina kära.

No comments:

Post a Comment